Rešavanje problema uz podršku i u saradnji

Istraživači su već gotovo dva meseca u školama, sa učenicima. Toliko je predviđeno za prikupljanje podataka i rad na terenu. A šta se trenutno dešava u školama?

Učenici iz eksperimentalnih škola, nakon treninga, u malim grupama od po 3 člana rade na rešavanju problemskih situacija koje traže od njih naučnu pismenost i građansku kompetenciju koja podrazumeva razumevanje i primenu principa po kojima funkcionišu savremena društva. A da bi rešenje bilo relevantno i dobro argumentovano, pored ovih kompetencija, učenicima je potrebno da se dogovaraju i sarađuju, dobro komuniciraju, pregovaraju i usaglašavaju se.

Ove principe smo ih učili na treningu, ali efikasnu saradnju podržavamo i neposredno, tokom samog procesa rada. Istraživači iz projektnog tima daju grupama prilagođenu instrukciju čiji je smisao da podstakne i usmeri rad onda kada grupa ne radi efikasno jer nisu dovoljno kooperativni ili uključeni u rad.

Podrška koja se pruža je graduirana i zavisi od intenziteta i trajanja problema sa kojima se grupa suočava. Dakle, potporni mehanizmi (scaffolding), ali usmereni na grupu, a ne na pojedinca.


Projekat PEERSolvers, „Saradnjom do rešenja: PEER model osnaživanja mladih za konstruktivni dijalog i timski rad“, finansiran je od strane Fonda za nauku Republike Srbije u okviru programa IDEJE (#7744729).