Za samo nedelju dana, od 4. do 8. novembra, PEERSolvers istraživači su imali priliku da sa učenicima, nastavnicima, direktorima i donosiocima odluka razmene istraživačke nalaze o efektima sistematske podrške veštinama saradnje na grupna postignuća, na individulne naučne i građanske kompetencije učenika i na sam kvalitet saradnje. Ukupno je održano osam radionica na kojima su učenici (91), direktori, nastavnici i stručni saradnici škola u kojima je projekat realizovan (43), kao i donosioci odluka koji rade u školskim upravama, Ministarstvu prosvete, Zavodu za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i Zavodu za unapređivanje kvaliteta obrazovanja (42) upoznati sa treningom kroz koji su prošli učenici iz 6 eksperimentalnih škola i njegovim efektima na grupna i individualna postignuća.
Rezultati su interpretirani iz perspektive školske realnosti sa zadatkom da se, kroz zajedničko promišljanje, pronađu efikasni i primenljivi odgovori na pitanja proizašla iz projekta, kao što su:
- Na koji način segmente treninga ugraditi u svakodnevnu nastavnu praksu?
- Kako transformisati školu od tradicionalne učionice orijentisane ka reprodukciji gotovih znanja do istraživačke učionice u kojoj se rešavaju kompleksni i relevantni problemi?
- Kako pripremiti nastavnike da prepoznaju i podrže konstruktivnu saradnju?
- Kojim intervencijama obezbediti da promene uđu u škole i da u njima postanu redovna praksa?
Kroz diskusiju, raznovrsne ideje su uobličene u dobre predloge na osnovu kojih će se pripremiti smernice za obrazovne politike. I to nije sve. U decembru sledi još jedna serija radionica za nastavnike.