Razgovori sa partnerima o značaju kompetencija za saradničko rešavanje problema i odgovornosti škole za njihov razvoj

Da li su socijalne i emocionalne kompetencije potrebne mladim ljudima za uspešan lični i profesionalni život? A da li je škola odgovorna za razvoj ovih kompetencija? Verovatno nema mnogo potrebe da se dokazuje značaj kompetencija za saradnju i timski rad u životu svakog pojedinca niti da se ukazuje na intervenišuću ulogu škole za podsticanje i praćenje njihovog razvoja. Ali, i dalje ostaje otvoreno pitanje kako se osigurava razvoj ovih kompetencije kroz svakodnevni nastavni rad u formalnom obrazovnom kontekstu.

Odgovor na ovo pitanje operacionalizovan kroz četvorodnevni PEER trening za podsticanje veština srednjoškolaca u kolaborativnom rešavanju problema u srednjoškolskoj populaciji koji je isproban u 6 škola u proleće 2023.

Konceptualna rešenja i mogućnosti za njihovu implementaciju, struktura i dinamika treninga, ali i širi kontekst i ciljevi projekta u pogledu podrške obrazovnim postignućima učenika biće predmet razgovora i zajedničkog promišljanja tokom 3 dana i sa oko 150 sagovornika.

Svoje mišljenje, predloge i iskustva podeliće učenici (60 učenika II razreda), nastavnici (60 nastavnika) i direktori škola koje učestvuju u projektu, kao i predstavnici Ministarsta prosvete iz sektora za osnovno i sektora za srednje obrazovanje, Zavoda za unapređivanje obrazovanje i vaspitanja i Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.

Radionice će se odvijati na Filozofskom fakultetu, a sabrana iskustva i sugestije biće ugrađeni u unapredeđenu verziju treninga koji će biti realizovani u školama u prvoj polovini 2024. godine, a kasnije, bar se nadamo, i u redovne kurikulume.Očekujemo žetvu pametnih sugestija i saradnju u punom kapacitetu.


Projekat PEERSolvers, „Saradnjom do rešenja: PEER model osnaživanja mladih za konstruktivni dijalog i timski rad“, finansiran je od strane Fonda za nauku Republike Srbije u okviru programa IDEJE (#7744729).