Da li je moguće efikasno i produktivno učiti kroz saradnju u školskom kontekstu?
Moguće je i može da bude veoma uspešno i produktivno, ali se do uspeha ne dolazi lako. Oslanjajući se na znanja iz sociokulturne psihologije, psihologije individualnih razlika, razvojne psihologije i obrazovnih nauka, kao i na istraživačke nalaze do kojih smo došli tokom sprovođenja projekta, formulisali smo jedinstveni PEER model zajedničkog rešavanja problema.
Ovaj model prepoznaje četiri ključna aspekta saradnje:
- osobine ličnosti (Personality),
- emocionalna inteligencija (Emotional inteligence),
- razmena ideja putem dijaloga (Exchange) i
- dostupni resursi (Resources).
Svakom slovu PEER modela u ovom priručniku posvetili smo jedno poglavlje u kojima su objašnjeni elementi modela i prikazane aktivnosti koje koje podstiču i kultivišu smisao za saradnju kod mladih. Priručnik je namenjen profesionalcima koji rade sa mladima i koriste grupni rad kao metod u realizaciji aktivnosti, bilo da je u pitanju školski ili vanškolski kontekst. Psiholozi, pedagozi, stručni saradnici, nastavnici, vaspitači i ostali koji se bave razvojem mladih, pronaći će u ovom priručniku korisne smernice i alate usmerene na podržavanje mladih u razvoju njihovih veština zajedničkog rešavanja problema. Osim toga, Priručnik nudi dobre strategije i aktivnosti za zajednički rad i široj čitalačkoj publici, recimo roditeljima.
Priručnik možete da preuzmete ovde.