Otvorena nauka je pokret koji ima nameru da naučna istraživanja i diseminacija informacija budu dostupni svim društvenim nivoima. Otvorena nauka je transparentna, te se dostupno znanje zamenjuje i razvija među umreženim akterima. Ono uključuje prakse poput objavljivanja otvorenih istraživanja, insistiranja na otvorenom pristupu podacima i radovima, ohrabrenja naučnika da se bave otvorenom naukom i uključe u naučni rad, nastojeći da naučna znanja učine pristupačnijim, lakšim za objavljivanje, kao i diseminaciju. Otvorena nauka se zalaže za transparentnost i dostupnost svih faza i ishoda istraživačkog procesa – od planiranja metodologije, korišćenih resursa i istraživačkih instrumenata, do baza podataka. The Open Science Framework (OSF) je projekat softvera čiji je izvorni kod i dizajn dostupan javnosti na korišćenje, a kreiran je sa namerom da podstakne otvorenu saradnju u naučnoj zajednici. PsyArXiv je repozitorijum još uvek neobjavljenih radova iz različitih psiholoških disciplina koji omogućava istraživačima da učine javno dostupnim svoje rukopise koji nisu prošli naučnu recenziju.

U skladu sa načelima Otvorene nauke, naš projekat će preregistrovati sva istraživanja na platformi OSF, a neobjavljene radove učiniti dostupnim na platformi PSyArXiv. Registrovana istraživanja možete pogledati u nastavku.

Characteristics of Productive and Unproductive Peer Dialogue in Collaborative Problem-Solving: A Systematic Review

The role of socio-emotional competencies in collaborative problem-solving: A systematic review

Personality and collaborative problem-solving: A systematic review of the role of participants’ traits in group processes and group performance