PEERSolvers projekat predstavljen je na redovnoj, devetoj međunarodnoj konferenciji Technics and Informatics in Education (TIE 2022), koju je tradicionalno ugostio Fakultet tehničkih nauka u Čačku, pod pokroviteljstvom Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.
Posle svečanog otvaranja konferencije organizovan je okrugli sto na kojem je predstavljen naš projekat, kao i projekat DigiPsyRes : Enhancing digital and psychological resilience through peer networking in the online in times of crises. U publici su bili kako članovi iz akademske zajednice, tako i stručni saradnici nastavnici iz škola i predškolskih ustanova. U prijateljskoj atmosferi razmišljali smo o primenjivosti rezultata, zajedničkim tačkama oba projekta, kao i mogućnostima za našu buduću saradnju. Nakon predstavljanja projekata, povela se aktivna diskusija oko važnih pitanja poput uticaja pandemije na sposobnosti učenika i studenata za rešavanje problema uz saradnju, najefikasnijih obuka čiji bi cilj bio razvijanje tolerancije kod mladih, ili malog broja prilika za kolaborativno učenje u našem obrazovnom sistemu.
Drugog konferencijskog dana, projektne ciljeve, metodologiju i dinamiku rada prezentovali smo u okviru sesije fokusirane na digitalnu i psihološku rezilijentnost. Ova tema je okupila, pomalo neočekivano za kišno i hladno subotnje popodne, prilično brojnu i živahnu publiku, kako u sali tako i online. Hibridni format je omogućio da, pored „domaće“ ex-YU publike, sa nama budu i kolege iz Italije i Poljske. Posebno su bili značajni susreti sa kolegama koji se, kao i mi, bave mogućnostima podržavanja vršnjačke saradnje, ali i rezilijentnosti korišćenjem digitalnih resursa. Ova tema je okupila multidisciplinarne međunarodne istraživačke timove, a nama otvorila mogućnosti za međuprojekatsku saradnju.
Saopštenje o predstavljenom projektu možete pročitati u Zborniku radova sa konferencije, ovde, a saopštenje o okruglom stolu ovde.
Projekat PEERSolvers, „Saradnjom do rešenja: PEER model osnaživanja mladih za konstruktivni dijalog i timski rad“, finansiran je od strane Fonda za nauku Republike Srbije u okviru programa IDEJE (#7744729).